News
OGŁOSZENIE O PLANOWANEJ KONTROLI
10.05.2018
Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2017 r. poz. 1289 z późn.zm.) oraz Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zwoleń przyjętym Uchwałą Nr XLVII/281/17 Rady Miejskiej w Zwoleniu z dnia 29 grudnia 2017 r. informujemy, o rozpoczęciu działań kontrolnych w zakresie obowiązujących przepisów dotyczących posesji na których prowadzona jest działalność gospodarcza. Jeżeli na nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy prowadzona jest dodatkowo działalność gospodarcza podczas której powstają odpady komunalne, właściciel tej nieruchomości musi złożyć deklarację dotyczącą części zamieszkałej oraz posiadać, tak jak było do tej pory, umowę z wybranym przez siebie wykonawcą posiadającym na terenie gminy wpis do rejestru działalności regulowanej, na odbiór odpadów komunalnych z części niezamieszkałej. Posiadanie stosownej umowy oraz dowodów płacenia za te usługi jest wymagane przepisami i podlega kontroli. Niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami komunalnymi z prowadzonej działalności. W przypadku prowadzenia takiego procederu przewidziane są sankcje karne.
Informujemy, że pracownicy Urzędu Miejskiego kontrolować będą umowy oraz rachunki za wywóz nieczystości stałych.
W przypadku nie posiadania w/w umowy i rachunków potwierdzających wywóz nieczystości stałych istnieje możliwość skierowania wniosku o ukaranie do Sądu Rejonowego w Zwoleniu.